Zakończyliśmy kolejny projekt na budowę powiatowego systemu ostrzegania i alarmowania ludności
Zadanie zostało zrealizowane w ramach projektu pn. „Wsparcie systemu ratownictwa oraz zarządzania kryzysowego na terenie powiatu kartuskiego poprzez zakup specjalistycznego sprzętu na potrzeby jednostek Krajowego Systemu Ratowniczo-Gaśniczego” dofinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach RPO Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020.
Projekt obejmował dostawę i montaż Powiatowej Centrali Alarmowej współpracującej z Wojewódzkim Systemem Alarmowania i Informowania Ludności digitexCZK/IP® wraz z niezbędnym oprogramowaniem. Umożliwia sterowanie 21 nowych elektronicznych syren alarmowych o mocy 600 W oraz syren istniejących już na terenie powiatu kartuskiego, drogą radiową za pośrednictwem systemu selektywnego alarmowania DSP-50, a także drogą radiową w technologii FDMA w paśmie VHF.
Dostarczona centrala DCA-4000 współpracuje z wojewódzkim systemem alarmowania ludności. Wykorzystuje dwa tory transmisji – cyfrowy kanał radiowy w technologii FDMA i IP.
Media o nas: http://kartuzy.naszemiasto.pl/